Praktijk Berkhout

Huisarts Berkhout

Praktijk Berkhout

Huisartsenpraktijk Berkhout is op 1 januari 2021 overgenomen door mevrouw A.B. Lüchinger. De praktijk is verhuisd naar de Burgemeester Beemsterboerstraat 40 in een tijdelijke huisvesting in afwachting van een te vestigen HOED in De Goorn tezamen met de praktijken uit Avenhorn, Spierdijk en Ursem.

Sinds 2022 is de praktijk NHG geaccrediteerd en doet mee aan projecten in kader van ‘meer tijd voor de patiënt’ (MTVP). 

In de praktijk worden huisartsen opgeleid. Dit zijn afgestudeerde basisartsen die zich specialiseren tot huisarts.

Team:

Huisarts prakijkhouder:
A.B. Lüchinger (ma,di,do)

Huisarts waarnemend:
C.A.M. Witte (woe,vrij)

Huisarts in opleiding:
C. van Ham (ma,do,vrij)

Doktersassistentes:
Manon de Leeuw (ma,woe,do) Marijke Schipper (di,do,vrij) en Vanessa Vlaar (ma).

POH somatiek:
Bianca van Beek (di,vrij)

POH ouderenzorg:
Wendy Kenter (di)

POH GGZ:
Karin Meulenberg (ma) en Cor Stevens (woe ochtend)

Praktijkmanager:
Annemarie Koeman (vrij)

De huisartsenpraktijk is geopend van 8.00 tot 17.00.

– De assistente is beschikbaar van

8:00-10:00 en 10:30-12:00 
14:30-17:00.

 

Op de andere tijden is de assistente niet beschikbaar aan de balie.

Telefonisch zijn we tussen 12.00 en 14.30 alleen voor spoedgevallen bereikbaar.

Wij verzoeken u om afspraken te maken in de ochtend.

Wij vragen u om zich zo veel mogelijk aan deze tijden te houden, om de assistentes hun taken zo goed mogelijk ongestoord uit te laten voeren. Zo nodig kunt u altijd met de assistente overleggen, als het u op de aangegeven tijden niet schikt.

 

Als u zich wil inschrijven als patiënt in onze praktijk, dan kunt zich via inschrijven via dit formulier . Wij zien dit als verzoek tot inschrijving. De assistente zal het verzoek voorleggen aan de arts en bij goedkeuring van de inschrijving  en daarna contact met u opnemen. Op verzoek van de arts of van uzelf kan er een kennismakingsgesprek  ingepland worden.  

We nemen patiënten aan uit de dorpen: Berkhout, Bobeldijk, De Goorn, Avenhorn en Scharwoude. Wij nemen geen nieuwe patiënten aan uit Hoorn.

De inschrijving in de praktijk wordt definitief als wij de gegevens van uw oude huisarts en oude apotheek hebben ontvangen.

Klik hier om het formulier te downloaden.

Praktische informatie

Welkom op onze vernieuwde website!

Per 1 januari is de oude waterling site gestopt. Daarom kunnen er geen e-consulten via de oude site gedaan worden en gaan we over op digitale mogelijkheden via Uw Zorg Online. Kijk hiervoor op de homepagina.

Vanaf 1 juni 2024 is Annemarie van Kampen niet meer werkzaam in onze praktijk. Aangezien de HOED lang op zich laat wachten en er concreet nog weinig veranderd is ten op zichte van 1,5 jaar geleden heeft ze besloten elders in de regio verder te gaan. Jammer! Wij willen haar bedanken voor haar inzet de afgelopen 1,5 jaar voor onze praktijk en onze patiënten en wensen haar succes met haar verdere loopbaan.

Per 1 juni werkt Carla Witte onze praktijk als waarnemend huisarts. Carla Witte is een ervaren huisarts en is lange tijd praktijkhoudster geweest in Hoorn. Wij zijn blij dat zij ons komt versterken voor 2 dagen in de week en wensen haar veel werkplezier toe.

Fijne zomer!

Team huisartsenpraktijk Berkhout

Wij maken gebruik van e-health toepassingen, waarom?

In deze drukke tijden zijn e-health-toepassingen voor u en voor ons een uitkomst. Vanuit huis kunt u 24 uur/dag zaken digitaal regelen met uw huisarts.
Hierdoor zijn de wachtkamers minder vol en zijn de telefoonlijnen minder bezet.

E-Health toepassingen zijn

  • e-consulten (met of zonder bijlage)
  • digitale aanvraag van recepten
  • een afspraak inplannen in de agenda van de arts
  • inzien van uw huisartsendossier

U kunt bloed- of urine uitslagen inzien, maar ook meteen de interpretatie hiervan zelf nalezen. De huisarts zet dit in uw dossier en dit scheelt een telefoontje of consult. Ook de diagnose en het advies van de arts kunt u na het consult thuis nog even rustig nalezen.

Wanneer u en uw huisarts of praktijkondersteuner hebben afgesproken dat u metingen via Uw Zorg Online gaat doorgeven, dan kan de assistente dit ‘aan’ zetten. 

Wat is een e-consult?

Een e-consult is een digitaal contact tussen patiënt en de arts. 
U kunt een foto of een andere bijlage toevoegen.U krijgt binnen 2 dagen een reactie op uw e-Consult.
Heeft uw vraag spoed, wilt u dan altijd de praktijk bellen. 

Waar is een e-consult bij de huisarts voor geschikt?

• Het opvragen van uitslagen van een onderzoek.
• Vragen over medicijnen en eventuele bijwerkingen.
• Vervolgvragen na een eerder consult, mensen vergeten nog wel eens wat te vragen op het moment zelf.
• Klachten van de huid, waar een goede foto van bijgevoegd kan worden.

Waar is een e-Consult niet geschikt voor?

• Lichamelijke klachten die moeten worden onderzocht.
• Klachten die emotioneel van aard zijn.
• Een eerste consult omtrent een klacht.
• Klachten waar spoed vereist is

Prikpunten van Dijklander ziekenhuis (DCWF)

Berkhout: Dorpshuis de Ridder, Kerkebuurt 171, ma,wo,vr van 8:30-9:00
De Goorn: Muziekvereniging Kunst naar kracht, Pieter Grootstraat 17, ma,wo van 8:30-9:15
Hoorn, Dijklander ziekenhuis, poli 7: elke dag van 7:15-17:00

U moet hiervoor een afspraak maken bij DCWF,  het telefoonnummer staat op uw bloedprikformulier.
Het is dus geen inloopspreekuur!

Voor meer informatie over DCWF klik hier

Urine onderzoek

Denkt u een blaasontsteking te hebben, kijk dan eerst op thuisarts.nl: Blaasontsteking | Thuisarts.nl

Of u moet urine inleveren op verzoek van de huisarts?

  • U kunt urine inleveren in het karretje rechts van de balie, graag voor 10 uur.
  • U wordt dan verzocht een formulier in te vullen met u huidige klachten en een actueel telefoonnummer, klik hier voor het formulier.
  • U kunt tussen 10.30-12.00 voor de uitslag bellen of u kijkt in uw dossier (zie bij e-health toepassingen).


Urinepotjes zijn in de lade van het urine karretje verkrijgbaar.

De assistentes doen op afspraak medische handelingen en onderzoeken: 

  • Urineonderzoek 
  • Injecties
  • Bloeddrukmeting
  • Wondbehandeling
  • Hechtingen verwijderen
  • Oren uitspuiten
  • Stikstofbehandeling (wratten aanstippen)
  • Wegen en lengte meten
  • CRP-meting (infectie-test)
  • MMSE (dementie/cognitieve screening)
  • Uitstrijkjes maken 
  • Enkel-arm index (doppler vaatonderzoek)
  • glucose meting 
  • CVRM-spreekuur. Hier wordt het risico op hart en vaatziekte samen met u bepaald. U laat vooraf een bloedonderzoek doen (Manon en Marijke)
  • SOA-consult  (Vanessa)
  • anticonceptie consult (Vanessa)

De praktijkondersteuner somatiek begeleidt patiënten met chronische aandoeningen zoals:

  • Diabetes mellitus type 2
  • Hoge bloeddruk
  • Hoog cholesterol
  • Astma
  • COPD


De Praktijkondersteuner GGZ 
begeleidt patiënten met psychische klachten. U kunt denken aan depressie, angststoornissen, relatieproblemen, burn-out. Indien het nodig is verwijst zij hen naar een psycholoog of psychotherapeut.

Wij werken in onze praktijk samen met onze vaste waarneemarts mevrouw C.A.M. Witte.

Beide artsen zijn in onze praktijk als opleider verbonden aan Huisartsen Opleiding Amsterdam UMC. Dat betekent dat in onze praktijk huisartsen worden opgeleid. Dit zijn afgestudeerde basisartsen die zich specialiseren in de huisartsengeneeskunde.

Zij houden zelfstandig spreekuur maar worden daarin door ons gesuperviseerd. 

Onze huisartsen:

  • doen chirurgische verrichtingen (nagelextracties, vetbultverwijdering, plekjes verwijderen)
  • bekijken plekjes op de huid met de Dermatoscoop (A.B.Lüchinger heeft opleiding gedaan, we hebben ook de mogelijkheid om de foto’s naar de dermatoloog te sturen)
  • plaatsen een spiraal of hormoonstaafje
  • geven injecties in slijmbeurs en gewrichten

 

A.B. Lüchinger is naast huisarts ook seksuoloog, opgeleid aan RINO Amsterdam.

In 2023 heeft onze praktijk het keurmerk van de NPA gekregen. Dit betekent dat de praktijk voldoet aan normen voor de huisartsenzorg. Dit betekent dat u erop kan vertrouwen dat de praktijk goed is georganiseerd. Ook betekent dit dat de praktijk zich blijft ontwikkelen om u steeds beter te kunnen helpen.

Accreditatie huisarts

Recepten en ons apotheek-uitgiftepunt

Voor onze patiënten die ingeschreven zijn bij apotheek Wognum zijn wij een uitgiftepunt: medicijnen worden klaargemaakt in Wognum, maar u kunt ze bij óns afhalen. Dit kan elke dag tussen 15.00 en 17:00.

We werken ook samen met Service Apotheek de Grote Waal en soms met de Maelson Apotheek bij het ziekenhuis en Apotheek West Friesland.


Medicijnen aanvragen

U bestelt uw chronische medicatie
1. bij uw eigen apotheek. Dit kan via hun site. 
2. via het herhaalreceptenbandje
3. via Uw Zorg Online (zie homepagina)

Bepaalde medicatie zal de apotheek niet herhalen. Dan zult u contact moeten opnemen met uw huisarts of specialist. 

Wilt u de medicatie herhalen via Uw Zorg Online, laat dit aan de assistente weten, dan zullen we deze medicatie handmatig toevoegen aan de lijst van chronische medicatie in uw dossier.

Herhaalservice:
Als u in aanmerking komt voor herhaalservice, dan hoeft u deze medicijnen niet meer zelf te bestellen, maar dan zorgt uw apotheek ervoor dat het op tijd voor u klaar ligt of bezorgd wordt.

Let op: voor herhaalmedicatie van de specialisten heeft u nog steeds wel een recept nodig. Vraag dit bij uw polibezoek aan en vraag om een recept tot en met uw volgende polibezoek.

Zelfzorgmedicatie:
U kunt ook medicijnen kopen zonder recept van de dokter. Deze medicijnen zijn ook bij de drogist verkrijgbaar.

Bijbetalingen medicijnen:
Sommige medicijnen worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. Deze dient u per pin te betalen als u deze komt ophalen bij ons uitgiftepunt.

Het kan gebeuren dat u niet tevreden over de medische zorg of andere zaken in het contact met uw huisarts of de assistente. Wij stellen het zeer op prijs als u dat eerst met uw huisarts bespreekt, ook al vindt u dat moeilijk.
U kunt een speciaal klachtenformulier invullen, wat u bij de assistente op kunt halen. We nemen dan zeker contact met u op. 

Geeft dit niet het gewenste resultaat, dan kunt u contact opnemen met het patiëntenklachtenbureau van Dokh waar wij bij aangesloten zijn.

Telefoonnummer 072-5208325

Apotheek Wognum:
www.netwerkapotheken.nl/pharmacy-details/apotheek-wognum 

Service Apotheek Grotewaal:
www.serviceapotheek.nl/grotewaal

Maelson Apotheek:
www.maelsonapotheek.nl/

Apotheek West-Friesland:
www.apotheekwestfriesland.nl

Huisartsenpost West-Friesland:
www.huisartsenpostwf.nl

Spreekuren

Spreekuren huisartsen: dagelijks is er een ochtend en een middag spreekuur. U kunt ook een terugbelafspraak maken.  

Spreekuren praktijkondersteuning Somatiek: dinsdag en vrijdag. Ouderenzorg: dinsdag. 

Spreekuur praktijkondersteuning GGZ: maandag en woensdagochtend.

De assistentes doen spreekuur op verschillende dagen. 

Soms kan het prettiger, betrouwbaar of veiliger zijn om een waarde thuis te meten in plaats van op de praktijk. Uit onderzoek blijkt dat de bloeddruk bij de dokter vaak hoger is dan thuis. Als we medicijnen doseren op de meetwaarde in de spreekkamer, dan wordt de bloeddruk thuis soms te laag, waardoor mensen bijwerkingen krijgen zoals duizeligheid. Daarom adviseren we al jaren om, als u bang bent voor hoge bloeddruk, of zeker als uw bloeddrukverlagende medicijnen gebruikt, om een eigen meter aan te schaffen. Het stelt u meteen in staat om bij klachten uw bloeddruk te meten. Natuurlijk horen we het graag als uw bloeddruk te vaak afwijkt van uw streefwaarde. Wel is het belangrijk om niet een pols-meter maar bovenarms-bloeddrukmeter aan te schaffen. Als u geen eigen meter wilt aanschaffen dan kunt u bij ons, voor max. 2 weken, lenen. Om een goed overzicht te krijgen kunt u een formulier gebruiken om uw waarden te noteren, klik hier voor het formulier. Dit formulier kunt u dan later uploaden als bijlage via het patiëntportaal of afgeven op de praktijk.

Telemonitoring

Onder telemonitoring verstaan we het begeleiden van patiënten op afstand.  Wij bieden in onze praktijk meerdere vormen van telemonitoring aan:

  • Bloeddruk meting (u kunt hiervoor een bloeddrukmeter van de praktijk lenen)
  • Wondgenezing (door middel van het verzenden van foto`s via het patiëntportaal)
  • 24 uursbloeddrukmeting (dit gebeurt op aanvraag van huisarts of praktijkondersteuner)
  • Beeldbelconsulten via praktijkondersteuner GGZ

Heeft u interesse in het zelf aanleveren van uw metingen (gewicht / bloeddruk / bloedsuiker) via het patiëntportaal, laat het ons dan weten. Wij moeten de mogelijkheid daarvoor in uw patiëntendossier openzetten.

Mensen met Diabetes Mellitus die insuline gebruiken en een Free Style Libre hebben, kunnen als zij toestemming verlenen, veilig met de Praktijkondersteuner gegevens uitwisselen via Libre View.

  • Voor het maken van een afspraak op het gewone of het telefonische spreekuur kunt u van 08:00-10.00 uur en van 10.30 tot 12:00 uur bellen. Onze voorkeur gaat uit naar het bellen in de ochtend.

    Wat nog handiger is? U kunt via Uw Zorg Online zelf een afspraak in de agenda van de arts maken. Dit gebruikt u natuurlijk niet bij een spoedafspraak.

  • Aanvragen van een visite bij voorkeur voor 10:00 uur.
  • Voor spoedgevallen of spoedvragen zijn wij altijd bereikbaar van 8-17 uur via de spoedlijn: keuze 1. Voor collega’s en andere zorgverleners: keuze 4.


Triage:
  Bij het maken van afspraken zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en kan zo goed mogelijk een inschatting maken van de spoedeisendheid van uw klachten(triage). De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. 

Als u uw reden van komst uitdrukkelijk niet wenst te bespreken met de assistente, kunt u dit aangeven. De assistente wil wel graag van u weten of u aan 1 consult genoeg heeft of dat u een dubbele afspraak nodig heeft.

Consult: Per consult word er tijd u gereserveerd, waarin meestal één grote klacht of twee kleine klachten behandeld kunnen worden. Wanneer u meer tijd nodig hebt kunt u een dubbele afspraak maken.
Probeer vóór uw komst te bedenken wat u precies wilt vragen. Misschien helpt een lijstje. U kunt zelf aangeven bij welke arts u een afspraak wilt maken. Vervolgconsulten maakt u bij voorkeur bij dezelfde arts.

Een telefonisch consult voor kleine vragen en het bespreken van uitslagen. U kunt daarvoor in de ochtend een afspraak maken bij de assistente in de agenda van de artsen.
De huisarts belt u dan later op de dag terug en probeert zich zo goed mogelijk te houden aan de tijd, die is afgesproken. Helaas lukt dit niet altijd, dus houd uw telefoon bij de hand. Zorg dat u ook altijd een actueel nummer doorgeeft aan de assistente.

Een visite die dezelfde dag afgelegd moet worden, vraagt u bij voorkeur voor 10 uur aan. Als het kan wachten, dan kunnen we de visite ook op een andere dag inplannen. Dat noemen we een geplande visite.

Visite na bevalling of ziekenhuisbezoek:
Wilt u dat we bij u langskomen na een ziekenhuisverblijf of bevalling, dan kunt u ook een visite aanvragen.

Soms weten wij niet dat u opgenomen bent of bent geweest en hoort u niets van ons. Dan is het fijn als u zelf even contact op neemt en aangeeft of u contact met uw huisarts wilt hebben.

Mocht u onverhoopt uw afspraak niet na kunnen komen, dan kunt u dat telefonisch doorgeven aan de assistente. Een online gemaakte afspraak kunt u niet zelf verwijderen, ook hiervoor geldt het bovenstaande.

Niet nagekomen afspraken

Omdat wij steeds drukkere spreekuren hebben en vaker zien dat mensen niet komen opdagen hanteren wij vanaf 1 januari 2024 een wegblijftarief (uiterlijk 24 uur van te voren bij de huisarts en 3 dagen voor de praktijkondersteuner GGZ.) U ontvangt dan een rekening voor de geserveerde tijd.

  • Enkel consult 15 euro
  • dubbel consult 30 euro
    consult
  • praktijkondersteuner 30 euro


Dit tarief wordt rechtstreeks bij u in rekening gebracht en kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar.

Bezwaar?

Het kan natuurlijk zijn dat er een bijzondere reden was dat u de afspraak niet tijdig hebt afgezegd.

U kunt ons hierover telefonisch informeren via tel. 0229-551264.

Wij behouden ons het recht op per situatie te beoordelen of we het wegblijftarief in rekening brengen.

Tijdens de praktijksluitingen door een vakantie of nascholing, wordt er meestal waargenomen door de praktijk in Avenhorn.

Bij spoedgevallen kunt ons bellen en keuze 1 kiezen.

Mocht het een levensbedreigende situatie zijn, bel dan 112 (Centrale Meldkamer Ambulance) 

 

Buiten kantooruren in geval van dringende spoed:

112 (Centrale Meldkamer Ambulance) 

Centrale Huisartsenpost West-Friesland

Voor zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten belt u met 0229-297800

 
Website huisartsenpost: www.huisartsenpostwf.nl

Inschrijven

Wij zijn een geaccrediteerde praktijk

Keurmerk NHG
Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen 
– Lichamelijk onderzoek 
– Toegangslogboek 
– Verslaglegging 
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

Verwijderen
Ga naar de inhoud