Sinds 2008 is de praktijk gecertificeerd.
U kunt er dus op vertrouwen dat onze praktijk goed is georganiseerd volgens de geldende normen.
Wij werken met een kwaliteitsmanagementsysteem en zijn continue lerend bezig, voeren verbeteringen en innovaties door.
In het kader hiervan hebben wij door de jaren heen ook verschillende patiënt-tevredenheidsonderzoeken verricht over de praktijk en over de artsen persoonlijk. Ook vanuit deze onderzoeken komen soms verbeteradviezen, die we zeer serieus nemen.
Op 31/1/2024 hebben wij weer een certificaat gekregen van Lloyds in samenwerking met Sofa: huisarts en kwaliteit.
Resultaat enquête 2024 van huisartsenpraktijk Spierdijk
We willen iedereen, die mee heeft gedaan met de enquête over patiënt tevredenheid, bedanken. Hieronder geven we een terugkoppeling op de resultaten.
Complimenten
We hebben heel veel mooie complimenten gekregen, waarvoor dank. Wij krijgen een 8.6 van u!
Ook bedanken we u voor uw steun en begrip over de toegenomen druk op de huisartsenzorg. We kregen van u veel welgemeende ‘harten onder de riem’. Door personeelskrapte en veroudering van de populatie moeten we meer doen met minder personeel.
Co-assistenten
Wij zijn ook heel blij dat u zo veel medewerking geeft aan het feit dat we co-assistenten opleiden. We hopen hierdoor een kweekvijver te zijn voor nieuw personeel in de toekomst.
Trots op het hele team
Op alle besproken onderdelen scoren wij goed in vergelijking met andere praktijken in Nederland. Daarbij raadt een zeer groot percentage onze praktijk ook aan bij anderen.
We doen hier dagelijks met ons gehele team hard ons best voor. Ik ben daarom ook heel erg trots op ons team! Dus op onze assistentes, onze praktijkondersteuners, onze praktijkmanager en de artsen.
Apotheek
Verschillende mensen hebben aangegeven de apotheek weer terug te willen. Wij begrijpen dat natuurlijk, maar helaas is dit echt niet meer mogelijk.
HOED
Ditzelfde geldt voor het toekomstige vertrek naar de HOED in de Goorn. Sommige mensen vragen ons in Spierdijk te blijven. Voor toekomstbestendige huisartsenzorg moeten we echter meer en op één plek gaan samenwerken. Op dit moment hebben we nog steeds geen zicht op wanneer dit gaat gebeuren. Tot die tijd blijven we gewoon in Spierdijk.
Helaas kunnen we aan dit gebouw dus niets veranderen (bijvoorbeeld de deur of de grootte van de wachtkamer). Door onze positie als solopraktijk in het dorp kunnen we dus ook niet het hele jaar open zijn, daar hebben we gewoon niet genoeg personeel voor.
Persoonlijk en dichtbij: natuurlijk! Maar digitaal als het kan.
Een aantal mensen noemt de wachttijd aan de telefoon. We zijn ons hiervan bewust en proberen andere vormen van communicatie te gebruiken om de druk van de telefoon af te halen.
We raden aan om via de startpagina van www.dewaterling.nl ons via de app van uwzorgonline een vraag te stellen of zelf een afspraak in te plannen in de agenda van de artsen of assistentes. U kunt dit op elk moment van de dag zelf doen.
De assistentes kunnen niet én heel uitgebreid de tijd nemen aan de telefoon én tegelijkertijd ook de wachttijd kort houden.
Tip en/of Top
Als u een klacht of opmerking hebt over de praktijk, wacht daar dan niet mee en meldt het ons. We kunnen dit dan persoonlijk met u bespreken.
Hartelijke groeten
Corinna Wijmans, praktijkhouder huisartsenpraktijk Spierdijk