Praktijk Spierdijk

praktijk spierdijk

Praktijk Spierdijk

De praktijk Spierdijk is op 1 juli 2007 overgenomen door mevrouw Corinna Wijmans. Ze werkt al vanaf begin 2006 in de praktijk.

Sinds 2008 is de praktijk geaccrediteerd en daarna gecertificeerd. Dit betekent dat de praktijk een kwaliteitsmanagementsysteem onderhoudt en continue lerend bezig is en verbeteringen en innovaties doorvoert.
Vandaar dat de praktijk ook al vanaf 2019 meedoet aan projecten in kader van ‘meer tijd voor de patiënt’ (MTVP). Dit wordt in ’23-’24 uitgerold in heel Nederland. 

Team:
Doktersassistentes:
Erica Blaas (ma,di ochtend, do en vr) en Vanessa Vlaar (di en wo).
POH somatiek en ouderenzorg:
Wendy Kenter (ma, wo, do)
Praktijkmanager:
Karin Vlaar-Groskamp (wo)
POH GGZ:
Jan Verbeek (vr) en Joachiem Vissel (wo om de week)
Huisarts prakijkhouder:
Corinna Wijmans (ma-di-do-vr)
Er werken altijd 1 of 2 waarnemende artsen: op dit moment Leandro Melini (di en do) en Maartje Pronk (ma en wo). Per 17/6/24 t/m eind van het jaar gaat mevr Pronk met zwangerschapsverlof en wordt vervangen door dhr Daan van Zoen.

We leiden co-assistenten op: Wij hechten veel waarde aan het opleiden van nieuwe artsen. Heeft u er bezwaar tegen dat de co-assistent uw consult doet, laat dit dan weten aan de dokters-assistente. 

De praktijk in Spierdijk was apotheekhoudend tot 1 april 2022.

De huisartsenpraktijk is open van 8.00-17.00.

  • De assistente is beschikbaar van
    8:00-10:00;
    10:30-12:00;
    15:30-17:00.

  • Op de andere tijden zijn ze niet beschikbaar aan de balie.

  • Telefonisch zijn we tussen 12.00 en 14.30 alleen voor spoedgevallen bereikbaar. Als de assistente niet aan de balie zit, kunt u altijd gebruik maken van het belletje bij de balie.


Wij vragen u om zich zo veel mogelijk aan deze tijden te houden, om de assistentes hun taken zo goed mogelijk ongestoord uit te laten voeren. Zo nodig kunt u altijd met de assistente overleggen, als het u op de aangegeven tijden niet schikt.

Als u zich wil inschrijven als patiënt in onze praktijk, dan kunt zich inschrijven via het formulier onderaan deze pagina. Wij zien dit als verzoek tot inschrijving. De assistente zal het verzoek voorleggen aan de arts en bij goedkeuring van de inschrijving  en daarna contact met u opnemen. Op verzoek van de arts of van uzelf kan er een kennismakingsgesprek  ingepland worden.  

We nemen patiënten aan uit de dorpen: Spierdijk, Zuidermeer, Noordermeer, Baasdorpermeer, Wogmeer, Bobeldijk, De Goorn, Avenhorn en Ursem. Onder bijzondere omstandigheden kunnen mensen uit Berkhout zich aanmelden. Mensen uit Hensbroek kunnen zich bij Ursem of Obdam aanmelden, nieuwe mensen uit Obdam nemen we niet aan. 

De inschrijving in de praktijk wordt definitief als wij de gegevens van uw oude huisarts en oude apotheek hebben ontvangen.

Praktische informatie

Kerstvakantie:

30 december 2024 t/m 3 januari 2025
2024

Voor spoedgevallen tijdens praktijkuren neemt waar:

 Huisartsenpraktijk Ursem,
Past. van Haasterstraat 20

tel 072-5021401

 Voor spoedgevallen buiten praktijkuren neemt waar:
Centrale Huisartsen Post te Hoorn
adres: Maelsonstraat 5 (naast de ingang v.d.
parkeergarage van het Dijklander ZH)
tel 0229-297800
 Tijdens de vakantie kunt u geen gebruik maken van e-consulten via de website of via UwZorgonline.

Apotheek:

Voor vragen over en herhalen van (al eerder) gebruikte medicijnen neemt u direct contact op met: 

Apotheek De Goorn
Locatie Obdam: Overweg 5 
Locatie Spanbroek: Capellehof 10
Tel: 0226-352886.
 

Mevr Maartje Pronk met zwangerschapsverlof

Mevr Pronk is met zwangerschapsverlof tot het einde van het jaar. 
Ze wordt waargenomen  door dhr Daan van Zoen. 

Uwzorgonline van Pharmeon

Al meerdere jaren kunnen mensen gebruik maken van de mogelijkheden van UwZorgonline. 
Kijk hiervoor op de homepagina. U kunt hier inloggen met uw digiD, ook voor uw kinderen met hun eigen digiD.
Zie voor uitleg op E-health toepassingen hieronder.

Co-assistente

Per 11/8/2023  zal er regelmatig. gedurende 9 weken, een co-assistent in de praktijk aanwezig zijn. 

De c0-assistenten zijn  opgeleid om zelfstandig spreekuur te doen, maar vallen nog onder supervisie van de huisarts. Daarom zullen alle consulten afgesloten worden door een gezamenlijk contact met de huisarts.

De hoofdopleider is mevr Wijmans, omdat ze de praktijkhoudster is. Met haar hebben de co-assistenten ook leer- en opleidingsgesprekken.

We hechten veel waarde aan het opleiden van toekomstige artsen en gaan uit van uw medewerking. Mocht u bezwaar hebben, kunt u dat aan de doktersassistente doorgeven.

Wij maken gebruik van e-health toepassingen van uwzorgonline, waarom?

In deze drukke tijden zijn e-health-toepassingen voor u en voor ons een uitkomst. Vanuit huis kunt u 24 uur/dag zaken digitaal regelen met uw huisarts. Hierdoor zijn de wachtkamers minder vol en zijn de telefoonlijnen minder bezet.

E-health toepassingen zijn:

  • E-consulten (met of zonder bijlage)
  • digitale aanvraag van recepten
  • een afspraak inplannen in de agenda van de arts
  • inzien van uw huisartsendossier
  • doorgeven van meetwaardes (bloeddruk, gewicht, lengte) 

U kunt bloed- of urine uitslagen inzien, maar ook meteen de interpretatie hiervan zelf nalezen. De huisarts zet dit in uw dossier en dit scheelt een telefoontje of consult.  Ook de diagnose en het advies van de arts kunt u na het consult thuis nog even rustig nalezen.
Let op! Heeft u met uw huisarts, praktijkondersteunster of assistente afgesproken dat u een meetwaarde gaat doorgeven, dan moet de assistente dit nog wel even ‘open zetten’. 

Wat is een e-consult?

Een e-consult is een digitaal contact tussen patiënt en de arts. 
U kunt een foto of een andere bijlage toevoegen. U krijgt binnen 2 dagen een reactie op uw e-consult.
Heeft uw vraag spoed, wilt u dan altijd de praktijk bellen. 

Waar is een e-consult bij de huisarts voor geschikt? 

  • Klachten van de huid, waar een goede foto van bijgevoegd kan worden. 
  • Het opvragen van uitslagen van een onderzoek.
  • Vragen over medicijnen en eventuele bijwerkingen.
  • Vervolgvragen na een eerder consult, mensen vergeten nog wel eens wat te vragen in het consult zelf.

Waar is een e-Consult niet geschikt voor?

  • Klachten waar lichamelijk onderzoek nodig is.
  • Klachten die emotioneel van aard zijn.
  • Een eerste consult omtrent een klacht.
  • Klachten waar spoed vereist is

U kunt een vraag stellen over uw huid via UwZorgOnline.

Beantwoord de volgende vragen

  • wat is uw klacht?
  • waar zit de huidafwijking?
  • hoelang heeft u de klacht?
  • jeuk?
  • branderig?
  • pijn?
  • wat verwacht u van de huisarts? 

Let er op dat u duidelijke foto’s stuurt: 1 overzichtsfoto en 1-2 detailfoto’s. Houdt er zo mogelijk een meetlint naast. Onduidelijke foto’s zullen we niet beoordelen

U krijgt uiterlijk 2 werkdagen later een antwoord  of het verzoek om een afspraak te maken op het spreekuur. 

Urine onderzoek
Als u een blaasontsteking denkt te hebben?
Of u moet urine inleveren op verzoek van de huisarts?

U kunt urine bij de balie afgeven, graag voor 9 uur.
U wordt dan verzocht een formuliertje in te vullen met u huidige klachten en een actueel telefoonnummer.
U kunt dan later op de dag bellen voor de uitslag of u kijkt in uw dossier (zie bij e-health toepassingen).
Urinepotjes zijn bij de assistente verkrijgbaar.

De assistentes doen, op afspraak, medische handelingen en onderzoeken: 

  • Urineonderzoek (bijvoorbeeld indien u twijfelt of u een blaasontsteking heeft)
  • Injecties (vitamine B12, prikpil, vaccinaties)
  • Bloeddrukmeting
  • 24 uurs en 30 minuten bloeddrukmeting
  • Wondverzorging
  • Hechtingen verwijderen
  • Oren uitspuiten
  • Stikstofbehandeling (wratten aanstippen)
  • Wegen en lengte meten
  • Holter onderzoek: om een ritmestoornis op te sporen
  • CRP-meting (infectie-test)
  • MMSE (dementie/cognitieve screening)
  • Uitstrijkjes maken (alleen voor bevolkingsonderzoek)
  • Enkel-arm index (doppler vaatonderzoek)
  • Spoed ritme onderzoek met de Kardia
  • glucose meting (suiker waarde) 
  • hb meting (of u bloedarmoede heeft)
  • APK-tje. Hier wordt het risico op hart en vaatziekte samen met u bepaald. U laat vooraf een bloedonderzoek doen (Erica per maart ’23)
  • SOA-consult (seksueel overdraagbare aandoening) (Vanessa per maart ’24)
  • anticonceptie consult (Vanessa per maart ’24)

De praktijkondersteuner somatiek begeleidt patiënten met chronische aandoeningen zoals:

  • Diabetes mellitus
  • Hoge bloeddruk
  • Hoge cholesterol
  • Astma/COPD

De Praktijkondersteuner GGZ begeleidt patiënten met psychische klachten. U kunt denken aan depressie, angststoornissen, relatieproblemen, burn-out. Indien het nodig is verwijst zij hen naar een psycholoog of psychotherapeut.

Onze huisartsen:

  • doen chirurgische verrichtingen (nagelextracties, vetbultverwijdering, plekjes verwijderen)
  • bekijken plekjes op de huid met de Dermatoscoop (mevrouw Wijmans heeft opleiding gedaan, we hebben ook de mogelijkheid om de foto’s naar de dermatoloog te sturen)
  • plaatsen een spiraal of hormoonstaafje
  • geven injecties in slijmbeurs en gewrichten

De meeste mensen zijn in april 2022 over gegaan naar apotheekdegoorn.nl.
We werken ook samen met apotheek Wognum en soms met de Maelson-apotheek bij het ziekenhuis of Apotheek de Grote Waal.

Apotheek de Goorn zit momenteel nog niet fysiek in de Goorn, maar bedient de mensen vanuit Obdam en Spanbroek. De medicatie wordt nu meestal bezorgd. Wanneer de HOED (huisartsen onder 1 dak) gerealiseerd is in de Goorn (op z’n vroegst half 2025), dan zal de apotheek zich daar ook vestigen.

Medicijnen aanvragen
U bestelt uw chronische medicatie
1. bij uw eigen apotheek. Dit kan via hun site. 
2. via het herhaalreceptenbandje
3. via UwZorgonline (zie homepagina)

Bepaalde medicatie zal de apotheek niet herhalen. Dan zult u contact moeten opnemen met uw huisarts of specialist. 

Wilt u de medicatie herhalen via UwZorgonline, laat dit aan de assistente weten, dan zullen we deze medicatie handmatig toevoegen aan de lijst van chronische medicatie in uw dossier. 

Herhaalservice:
Als u in aanmerking wilt komen voor herhaalservice, dan kunt u contact opnemen met uw apotheek. Zij zorgen ervoor dat het op tijd voor u klaar ligt of bezorgd wordt.

Let op: voor herhaalmedicatie van de specialisten heeft u nog steeds wel een recept nodig. Vraag dit bij uw polibezoek aan en vraag om een recept tot en met uw volgende polibezoek. 

Zelfzorgmedicatie:
U kunt ook medicijnen kopen zonder recept van de dokter. Deze medicijnen zijn ook bij de drogist verkrijgbaar.

Bijbetalingen medicijnen:
Sommige medicijnen worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. Deze dient u contant, per pin of via automatische incasso te betalen in of via uw apotheek.

Het kan gebeuren dat u niet tevreden over de medische zorg of andere zaken in het contact met uw huisarts of de assistente. Wij stellen het zeer op prijs als u dat eerst met uw huisarts bespreekt, ook al vind u dat moeilijk.
U kunt een speciaal klachtenformulier invullen, wat u bij de assistente op kunt halen. We nemen dan zeker contact met u op. 

Geeft dit niet het gewenste resultaat, dan kunt u contact opnemen met het patiëntenklachtenbureau. Tel: 072-5208325.

Spreekuren

Prikpunten van Dijklander ziekenhuis (DCWF)

Elke dinsdag en vrijdagochtend zit er een prikzuster in de praktijk Spierdijk van 8:30-9:00.

U kunt de ingang achter de Pastorie gebruiken (bij de stalen trap en wachten in de kerk). 

U kunt hiervoor een afspraak maken  via www.DCWF.nl van 8.30-8.40 uur. Van 8.45-9.00 uur is er een inloopspreekuur.

Andere locaties zijn:

Berkhout: dorpshuis de Ridder, Kerkebuurt 171 
ma-wo en vr van 8:30-9:00
De Goorn: Muziekvereniging Kunst naar kracht, Pieter Grootstraat 17, ma en wo van 8:30-9:15
Wognum: Cultureel centrum het Trefpunt, sportlaan 11,
elke dag van 8:30-9:30
Hoorn, Dijklander ziekenhuis, poli 7: elke dag van 7:17-17:00

Voor meer informatie over DCWF klik hier

Spreekuren huisartsen: dagelijks spreekuur van 8-12 en smiddags afhankelijk van de bezetting van 14-16:30 uur. U kunt ook een terugbelafspraak maken. 

Spreekuren praktijkondersteuning Somatiek: maandag en donderdag van 8.00-16.00 uur. Ouderenzorg: woensdag. 

Spreekuur praktijktijkondersteuning GGZ: vrijdag van 8.00-17.00 uur, maandag om de week van 8.00-17.00

De praktijkondersteuners hebben in deze uren ook nabespreking met de huisarts.

De assistentes doen spreekuur op verschillende dagen. Informeer bij de assistente wanneer.

Wrattenspreekuur:
Elke 2 maanden hebben we stikstof. Dan heeft de assistente een wrattenspreekuur, maar de artsen stippen ook andere huidaandoeningen aan (alleen als het al eerder beoordeeld is)

Data voor 2025:

Donderdag
06-02-2025
10-04-2025
12-06-2025
21-08-2025
16-10-2025
11-12-2025

Behandeling wratten met acetylsalicylzuurzalf:

  • Zorg dat de huid om de wrat beschermd is. Een ronde pleister met een gat erin (koop eventueel likdoornpleisters, die niet gezalfd is) of knip van leukoplast reepjes en plak die om de wrat heen.
  • Doe een lik zalf op de wrat.
  • Doe daar weer een pleister overheen.
  • Laat dit 24 uur zitten.
  • De wrat en huid zullen wit verkleuren.
  • Week de wrat in water, bijvoorbeeld door te douchen, en krab daarna zelf wat loslatende wrat los. Dit kan meestal pas na een paar dagen zalven.
  • Herhaal dit hele ritueel voor 24 uur 4 dagen achter elkaar. Dan 3 dagen niet. De huid om de wrat heen heeft rust nodig om te herstellen.
  • Aantal weken doorgaan totdat de wrat kleiner is geworden of zelfs weg is.
  • Maak voor het laatste restje een afspraak op het stikstof/wrattenspreekuur op donderdag. Dit is elke 2 maanden. Of koop wartner en bevries zelf het laatste beetje wrat.
  • Voor het maken van een afspraak op het gewone of het telefonische spreekuur kunt u van 08:00-10.00 uur en van 10.30 tot 12:00 uur bellen. Onze voorkeur gaat uit naar het bellen in de ochtend.
    Wat nog handiger is? U kunt via uwzorgonline zelf een afspraak in de agenda van de arts maken. Dit gebruikt u natuurlijk niet bij een spoedafspraak.
  • Aanvragen van een visite bij voorkeur voor 10:00 uur.
  • Voor spoedgevallen of spoedvragen zijn wij altijd bereikbaar van 8-17 uur via de spoedlijn: keuze 1. Voor collega’s en andere zorgverleners: keuze 4.


Triage:
 De assistentes zullen altijd vragen naar de reden van uw komst, zodat ze kunnen inschatten wanneer u het beste kunt komen en hoeveel tijd u nodig hebt. Als u uw reden van komst uitdrukkelijk niet wenst te bespreken met de assistente, kunt u dit aangeven. De assistente wil wel graag van u weten of u aan 1 consult genoeg heeft of dat een dubbele afspraak nodig heeft.

Consult: Per consult word er tijd u gereserveerd, waarin meestal één grote klacht of twee kleine klachten behandeld kunnen worden. Wanneer u meer tijd nodig hebt kunt u een dubbele afspraak maken.
Probeer vóór uw komst te bedenken wat u precies wilt vragen. Misschien helpt een lijstje.
U kunt zelf aangeven bij welke arts u een afspraak wilt maken. Vervolgconsulten maakt u bij voorkeur bij dezelfde arts.

Een telefonisch consult voor kleine vragen en het bespreken van uitslagen. U kunt daarvoor in de ochtend een afspraak maken bij de assistente of via uwzorgonline zelf een afspraak maken in de agenda van de artsen.
De huisarts belt u dan later op de dag terug en probeert zich zo goed mogelijk te houden aan de tijd, die is afgesproken. Helaas lukt dit niet altijd, dus houd uw telefoon bij de hand. Zorg dat u ook altijd een actueel nummer doorgeeft aan de assistente.

Een visite die dezelfde dag afgelegd moet worden, vraagt u bij voorkeur voor 10 uur aan. Als het kan wachten, dan kunnen we de visite ook op een andere dag inplannen. Dat noemen we een geplande visite.

Visite na bevalling of ziekenhuisbezoek:
Wilt u dat we bij u langskomen na een ziekenhuisverblijf of bevalling, dan kunt u ook een visite aanvragen.
In principe belt onze assistente u op na een bevalling of opname.
Soms weten wij niet dat u opgenomen bent of bent geweest en hoort u niets van ons. Dan is het fijn als u zelf even contact op neemt en aangeeft of u contact met uw huisarts wilt hebben.

Tijdens de praktijksluitingen door een vakantie of nascholing, wordt er meestal waargenomen door de praktijk in Ursem.

Vakanties Spierdijk 2024

minder spreekuur 10-12 april en 10-12 juni ivm nascholing van de artsen

19-23 februari halve dagen, ‘s morgens is de doktersassistente aanwezig
29 april-3 mei halve dagen , ‘s morgens is de doktersassistente aanwezig
12-30 augustus helemaal dicht
28 oktober-1 november halve dagen, ‘s morgens is de doktersassistente aanwezig
30 december-3 januari helemaal dicht

Bij spoedgevallen kunt ons bellen en keuze 1 kiezen.

Mocht het een levensbedreigende situatie zijn, bel dan 

112 (centrale meldkamer)

Buiten kantooruren in geval van dringende spoed:

112 (Centrale Meldkamer Ambulance) 

Centrale Huisartsenpost West-Friesland

Voor zaken die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten belt u met 0229-297800

Sinds 2008 is de praktijk gecertificeerd. 

U kunt er dus op vertrouwen dat onze praktijk goed is georganiseerd volgens de geldende normen.
Wij werken met een kwaliteitsmanagementsysteem en zijn continue lerend bezig, voeren verbeteringen en innovaties door. 
In het kader hiervan hebben wij door de jaren heen ook verschillende patiënt-tevredenheidsonderzoeken verricht over de praktijk en over de artsen persoonlijk. Ook vanuit deze onderzoeken komen soms verbeteradviezen, die we zeer serieus nemen.

Op 31/1/2024 hebben wij weer een certificaat gekregen van Lloyds in samenwerking met Sofa: huisarts en kwaliteit. 

Resultaat enquête 2024 van huisartsenpraktijk Spierdijk

We willen iedereen, die mee heeft gedaan met de enquête over patiënt tevredenheid, bedanken. Hieronder geven we een terugkoppeling op de resultaten.

Complimenten
We hebben heel veel mooie complimenten gekregen, waarvoor dank. Wij krijgen een 8.6 van u!
Ook bedanken we u voor uw steun en begrip over de toegenomen druk op de huisartsenzorg. We kregen van u veel welgemeende ‘harten onder de riem’. Door personeelskrapte en veroudering van de populatie moeten we meer doen met minder personeel.

Co-assistenten
Wij zijn ook heel blij dat u zo veel medewerking geeft aan het feit dat we co-assistenten opleiden. We hopen hierdoor een kweekvijver te zijn voor nieuw personeel in de toekomst.

Trots op het hele team
Op alle besproken onderdelen scoren wij goed in vergelijking met andere praktijken in Nederland. Daarbij raadt een zeer groot percentage onze praktijk ook aan bij anderen.
We doen hier dagelijks met ons gehele team hard ons best voor. Ik ben daarom ook heel erg trots op ons team! Dus op onze assistentes, onze praktijkondersteuners, onze praktijkmanager en de artsen.

Apotheek
Verschillende mensen hebben aangegeven de apotheek weer terug te willen. Wij begrijpen dat natuurlijk, maar helaas is dit echt niet meer mogelijk.

HOED
Ditzelfde geldt voor het toekomstige vertrek naar de HOED in de Goorn. Sommige mensen vragen ons in Spierdijk te blijven. Voor toekomstbestendige huisartsenzorg moeten we echter meer en op één plek gaan samenwerken. Op dit moment hebben we nog steeds geen zicht op wanneer dit gaat gebeuren. Tot die tijd blijven we gewoon in Spierdijk.
Helaas kunnen we aan dit gebouw dus niets veranderen (bijvoorbeeld de deur of de grootte van de wachtkamer). Door onze positie als solopraktijk in het dorp kunnen we dus ook niet het hele jaar open zijn, daar hebben we gewoon niet genoeg personeel voor.

Persoonlijk en dichtbij: natuurlijk! Maar digitaal als het kan.
Een aantal mensen noemt de wachttijd aan de telefoon. We zijn ons hiervan bewust en proberen andere vormen van communicatie te gebruiken om de druk van de telefoon af te halen.
We raden aan om via de startpagina van www.dewaterling.nl ons via de app van uwzorgonline een vraag te stellen of zelf een afspraak in te plannen in de agenda van de artsen of assistentes. U kunt dit op elk moment van de dag zelf doen.
De assistentes kunnen niet én heel uitgebreid de tijd nemen aan de telefoon én tegelijkertijd ook de wachttijd kort houden.

Tip en/of Top
Als u een klacht of opmerking hebt over de praktijk, wacht daar dan niet mee en meldt het ons. We kunnen dit dan persoonlijk met u bespreken.  

Hartelijke groeten
Corinna Wijmans, praktijkhouder huisartsenpraktijk Spierdijk

Inschrijven

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen 
– Lichamelijk onderzoek 
– Toegangslogboek 
– Verslaglegging 
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen via de ‘patiëntenomgeving van Uw Zorg Online’. Klik op de knop hieronder.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

Verwijderen
Ga naar de inhoud