Zoals wellicht bij u bekend is, stopt KPN per 1 september met ISDN.

Om deze reden zullen wij overstappen op digitaal bellen via internet, VoIP (Voice over IP, spraak via internet) genaamd. Voor u verandert het niet, u kunt met uw eigen telefoon ons via de gebruikelijk weg bereiken. Ons telefoonnummer 0229-571215.

Na goede voorbereiding zullen wij al op vrijdag 8 maart van deze nieuwe manier van telefoneren gebruik gaan maken.

Hoe zijn wij nu bereikbaar?

Op dit moment hebben wij vier inkomende telefoonlijnen en op drukke momenten twee assistentes aan de telefoon om u te woord te staan.

Om de hulpverlening in goede banen te leiden stellen de assistentes u diverse vragen. Dit kost tijd. Om deze reden kan er aan de telefoon wachttijd ontstaan en is het mogelijk dat u een ingesprektoon krijgt als u belt. Wij vinden dat voor u en onszelf heel vervelend.

De nieuwe situatie

Als wij op 8 maart overgaan op VoIP bellen, dan kunnen er totaal 5 personen in de wachtrij komen te staan.

U krijgt te horen wat de geschatte wachttijd is. Bent u beller 6 of hoger dan krijgt u de mogelijkheid uw naam en telefoonnummer in te spreken met de wens teruggebeld te worden. Afhankelijk van de drukte bij de assistentes wordt u dezelfde dag of één van de volgende werkdagen teruggebeld. Wilt u niet wachten, dan verzoeken wij u later zelf terug te bellen, bij voorbaat na 10:00 uur.

Staat u in de wachtrij, dan krijgt u bij de nieuwe telefooncentrale een wachtmuziekje te horen.

Met de nieuwe centrale blijft het keuzemenu:

  1. spoedgesprek. Dit is alleen voor levensbedreigende situatie. Als hiervan geen sprake is, dan zal de assistente het gesprek beëindigen zodat onze spoedlijn altijd beschikbaar blijft. Als u opnieuw belt komt u weer achteraan de wachtrij. Het verzoek is dan ook alleen bij levensbedreigende situaties optie 1 te kiezen.
  2. herhaalrecept inspreken
  3. doorverbinden met de assistente

Met de nieuwe telefooncentrale krijgen wij tevens informatie waarmee wij onze bezetting aan de telefoon beter kunnen plannen.

Vrijdag 8 maart 2019

We hopen dat de overstap op vrijdag 8 maart voorspoedig zal verlopen, maar dat kunnen wij niet garanderen.

Mocht het onverhoopt niet geheel vlekkeloos verlopen en wij kortdurend niet bereikbaar zijn, dan:

  • dient u bij levensbedreigende situatie op 8 maart 2019 het spoednummer 112 te bellen.
  • kunt u op de praktijk langskomen
  • kunt u ons e-mailen via de website: www.dewaterling.nl/wognum/mailen. Doet u dit alleen voor niet-spoedeisende vragen.

We hopen met de nieuwe telefooncentrale en VOIP weer klaar te zijn voor de toekomst.

Heeft u vragen of suggesties dan horen wij dit graag. Bedenkt u wel dat vele mensen verschillende meningen hebben en het ons niet zal lukken, ook al zouden we dit willen, iedereen tevreden te stellen.